Respekt

Det er forskjell på folk.

Jeg blir for eksempel ikke spesielt fornøyd når eldstemann kaller meg jævla kjerring.

Jeg må le når minsten roper: Kom da, kjempesvære tomskalle! Selv om jeg samtidig forsøker å forklare at det kanskje ikke er så pent å si.

Men hva har mamma å stille opp med, når selveste kaptein Sabeltann omtaler personer på den måten? Han er jo tross alt kongen på havet, og kan omtale andre som han selv vil. Problemet blir bare å få minsten til å forstå at han tross alt ikke er kongen på havet.

Det er nok ikke så lenge til jeg er jævla kjerring for ham også.

Kommentarer

  1. På tegnefilm og i eventyr går alt an. Det betyr ikke at det er lov i virkeligheten.

    Ellers er Kabelsatan en møkkamann helt til Håvard Bakke begynte å spille Langemann... og som mor er jeg slem og dum og liker ikke en gang barnet mitt - når vi er på det hakket - så vi har alle vårt.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue